پیام رسان سروش

وام دانشجویی

قابل توجه دانشجويان محترم


ثبت نام بيستمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي آغاز گرديده است، لذا زوج هايي كه تاريخ عقد آنها از 1/7/94 لغايت 30/7/95 مي باشد مي توانند جهت ثبت نام به سامانه ازدواج دانشجويي به آدرس: www.ezdevaj.nahad.ir

مراجعه نمايند. دانشجويان پس از ثبت نام در سايت مي بايست مدارك خود را:( اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه زوجين، اصل كارت دانشجويي به همراه پرينت ثبت نام و كپي آنها را) را به آقاي هاشمي،كارشناس آموزش ارائه نمايند

 

1. تکمیل فرم درخواست وام شهریه

2. تعهد محضری ضامن، که باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهیه گردد.

3. فتوکپی مدارک دانشجو( کپی کارت دانشجویی پشت و رو، کپی کارت ملی پشت رو، کپی تمام صفحات شناسنامه)

4. فتوکپی مدارک ضامن( کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی پشت و رو)


باز پرداخت تسهیلات وام دانشجویی:




دستورالعمل پرداخت و بازپرداخت

 

و نحوه ثبت نام متقاضیان وام­هاي دانشجويي

 

(وام شهريه تحصيلي، عتبات عالیات و بنیاد علوی)

 

 

 

 

 

معاونت فرهنگی و دانشجویی

دانشگاه علمی کاربردی استان تهران

                                                     آبان ماه 1395


« بسمه تعالی»

دستورالعمل پرداخت وام شهریه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی

در سال تحصیلی 96-1395

به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه‌های شهریه تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در
دانشگاه جامع علمی کاربردی وام شهریه با شرایط ذیل پرداخت می‌شود:

 

شرایط عمومی وام گیرندگان:

الف- اعتقاد به اصول دين مبين اسلام و يا يكي از اديان رسمي مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.

ب‌-دارا بودن صلاحيت اخلاقي و رعايت شئون دانشجويي.

ج‌-  دارا بودن اولويت نياز مالي.

د- عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام موسسات و سازمانهای دولتی دیگر.

و- سپردن تعهد با ضامن معتبر.

 

شرایط آموزشی وام گیرندگان:

ثبت نام و اخذ حداقل تعداد واحد مورد لزوم طبق مقررات آموزشی برای دانشجویان نیمسال آخر نصف حداقل واحد کفایت می‌کند.

تبصره 1: دانشجويان مقطع كارداني، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد فناوري كه سنوات آموزشي آنان از 4 ترم تحصيلي (2 سال) بيشتر شده باشد وام تعلق نخواهد گرفت.

تبصره 2: دانشجويان مقطع كارشناسي كه سنوات آموزشي آنان از 8 ترم تحصيلي ( 4 سال ) بيشتر شده باشد وام تعلق نخواهد گرفت.

مدت استفاده از وام طبق مقررات آموزشی جهت دوره­های كارداني، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد 2 سال تحصیلی (چهار نیم­سال) و کارشناسی چهار سال (هشت نیم­سال) می‌باشد. مدت مذکور از زمان ثبت نام دانشجو محاسبه شده و در صورت عدم بهره­مندی، به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

 

 

قوانين و مقررات وام شهریه تحصیلی:

1-   دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 000/000/12 ریال در چهار نوبت و هر نوبت 000/000/3 ریال

2-     دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته 000/000/24 ریال در هشت نوبت و هر نوبت 000/000/3 ریال

3-     دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 000/000/46 ریال در چهار نوبت و هر نوبت 000/500/11 ریال

تبصره 3- میزان وام شهریه از سقف شهریه مصوب دانشگاه تجاوز نخواهد کرد.

تبصره 4- وام شهريه تحصيلي داراي 4% كارمزد بانكي مي­باشد.

 

نحوه پرداخت وام شهریه تحصیلی:

پرداخت وام با ارائه درخواست دانشجو از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان و در پرتال دانشجویی برای هر نیمسال تحصیلی و تایید توسط مراکز آموزشی انجام می­پذیرد.

 

مدارک لازم جهت ثبت­نام متقاضيان وام شهریه تحصیلی:

1-     تهيه تعهدنامه محضري (فرم شماره 3) توسط دانشجو و ضامن در يكي از دفترخانه­هاي اسناد رسمي

2-     حكم كارگزيني ضامن (کارکنان رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشستگان نیروهای مسلح و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی)

3-     كپي شناسنامه دانشجو و ضامن.

4-     كپي كارت ملي دانشجو و ضامن.

5-     كپي كارت دانشجويي پشت و رو.

6-     فیش حقوقی ضامن.

7-     نامه کسر از حقوق در صورت امکان.

 

تبصره 5 : بدلیل هزینه‌زا بودن تهیه تعهد نامه محضری آن دسته از دانشجویانی که با تشخیص مرکز آموزشي محل تحصیل، پرداخت وام آنان قطعی گردیده است مبادرت به تهیه تعهدنامه محضری نمایند.

 

کلیه مدارک فوق الذکر می­بایست توسط دانشجو متقاضي وام در زمان مقرر به مراكز آموزشي تحويل داده شود.

تبصره 6- بدلیل آنکه واريز مبالغ وام شهريه، به حساب مراکز آموزش علمی کاربردی از طریق واحدهاي استاني دانشگاه صورت می‌پذیرد لذا مراکز آموزشی می‌بایست شماره حسابی را با توجه به مشخصات ذیل به واحدهاي استاني دانشگاه اعلام نمایند.

الف- نام دقیق حساب ( شماره حساب نباید شخصی باشد)

ب ـ نام بانک، کد بانک و نام شعبه و شهر (جديدترين مشخصات بانك اعلام شود)

 

1-   مراكز آموزشي موظف هستند پس از ثبت تقاضای دانشجویان از طریق پرتال دانشجویی مدارک مذکور از سوی دانشجويان متقاضي وام را دریافت نمایند و سپس با ارسال نامه‌ای، واحد استاني مرتبط را در جریان وارد نمودن اطلاعات دانشجویان قرار داده و پیگیری‌های لازم را در خصوص دریافت مبالغ وام دانشجويان ذينفع انجام دهد.

توجه: مسئوليت صحت انجام كار در كليه مراحل بر عهده رئيس محترم مركز آموزش علمي كاربردي مي­باشد.

 

شرایط بازپرداخت وام شهریه تحصیلی:

1-     شروع اقساط برای دانش آموختگان مونث و یا دانش آموختگان مذکر که خدمت نظام وظیفه خود را به پایان رسانده ( يا معاف گردیده اند ) 9 ماه بعد از فراغت از تحصیل می‌باشد( مشمولین خدمت نظام وظیفه 9 ماه پس از پایان خدمت می‌باشد).

2-     طول مدت بازپرداخت با توجه به ميزان بدهي و نوع وام دريافتي، حداكثر پنج سال مي­باشد.

3-     دانشجوياني که مي‌خواهند از طريق دفترچه، بدهي خود را به صورت اقساط پرداخت نمايند؛ می بایست 10 درصد از كلي بدهي خود را بصورت يكجا قبل از دریافت دفترچه به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز نمايند.

4-     باز پرداخت اقساط بايد به حساب درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان و از طريق فيش‌هاي صادر شده توسط سيستم فاز 2 اتوماسیون صندوق رفاه صورت پذيرد. ضمنا دانشجویان از طریق پرتال دانشجویی نیز قادر به پرداخت بدهی خود می باشند.

5-     انتقال بدهي بهره‌مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان به مقاطع بالاتر امكان پذير مي‌باشد، لذا اين دسته از دانشجويان پس از فراغت از تحصیل در مقطع قبلی مي‌بايست نسبت به مشخص شدن وضعیت بدهی خود (از طریق تسويه حساب نقدي، يا از دفترچه اقساط و یا انتقال به مقطع بالاتر در صورت پذیرش و ثبت نام در مقطع تحصیلی بالاتر) اقدام نمایند.

6-     مراکز علمی کاربردی موظف‌اند تا قبل از مشخص شدن وضعيت باز پرداخت وام، توسط دانشجويان بهره‌مند از وام‌هاي دانشجويي (تسویه حساب کامل و يا صدور دفترچه باز پرداخت بدهي)؛ از ارائه هر گونه مدرك تحصيلي اعم از گواهينامه موقت تحصيلي، مدرك ديپلم و ... خودداری نمایند.

7-     مراکز علمی کاربردی موظف‌ هستند قبل از تسویه حساب کامل و قطعی دانش آموختگان بهره مند از وام صندوق رفاه دانشجویان، از تحویل دانشنامه تحصیلی خودداری نمایند.

8-     پس از ثبت درخواست وام در سيستم فاز 2 صندوق رفاه، دانشجوياني كه از تحصيل انصراف داده‌اند و يا از وام دانشجويي خود قبل از دريافت انصراف دهند، مي‌بايست اصل مبلغ وام را به همراه 4 درصد كارمزد وام بازگرداند.

9-     چنانچه دانشجوي منصرف از دريافت وام هنوز شاغل به تحصيل مي‌باشند و دوره آموزشي خود را به پايان نرسانده‌اند؛ تعهدي مبني بر عدم درخواست مجدد وام در اين مقطع تحصيلي از ايشان اخذ و در پرونده تحصيلي دانشجو نگهداري گردد.

10- مراکز آموزش علمی کاربردی موظف هستند بلافاصله پس از فراغت از تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد بهره‌مند از وام، میزان بدهی مقاطع قبلی دانشجویان مذکور را در سیستم اتوماسیون فاز 2 صندوق رفاه تکمیل نمایند.

11- دانشجويان اخراجي، انصرافي و يا تارك تحصيل مي‌بايست كل بدهي را بصورت يكجا و نقدي به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز نمايند. لذا مراكز آموزشي مي‌بايست استرداد مدارك دانشجو و تسويه حساب ايشان را زماني انجام دهد كه از تسويه حساب و پرداخت كل بدهي نامبردگان به صندوق رفاه دانشجويان مطمئن شده باشد.

12- به دانشجویان غیر حضوری و اتباع خارجی وام شهریه تعلق نمی­گیرد.

13-       از آنجا که کلیه مراحل پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی توسط مراکز علمی‌ کاربردی صورت می­پذیرد؛ لذا مراکز آموزش علمی کاربردی موظف هستند شرایط پرداخت و نحوه چگونگی بازپرداخت را به دانشجویان (از طریق برشور، درج در تابلو اعلانات و ...) به طور کامل و جامع اطلاع رسانی نماید.


قوانين و مقررات پرداخت وام عتبات عالیات:

 

شرايط عمومي وام عتبات عالیات:

شرايط همانند شرايط عمومي وام گيرندگان در بخش وام شهريه تحصيلي مي­باشند (صفحه يك).

مبلغ وام عتبات عالیات 000/000/7 ريال مي­باشد.

 

تبصره 1 : به هر دانشجو در طول دوران تحصيل يك بار وام عتبات عالیات تعلق خواهد گرفت.

 

مدارک لازم جهت ثبت­نام متقاضيان وام عتبات عالیات:

8-     تهيه تعهدنامه محضري (فرم شماره 3) توسط دانشجو و ضامن در يكي از دفترخانه­هاي اسناد رسمي

9-     حكم كارگزيني ضامن (کارکنان رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشستگان نیروهای مسلح و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی)

10- كپي شناسنامه دانشجو و ضامن.

11- كپي كارت ملي دانشجو و ضامن.

12- كپي كارت دانشجويي پشت و رو.

13- تكميل فرم درخواست وام عتبات عالیات ( فرم شماره 10 ) توسط دانشجو و تائید توسط مركز محل تحصيل دانشجو.

14- درج فیش هزینه واریزی عتبات عالیات هر یک از دانشجویان متقاضی، توسط مراکز آموزشی در اتوماسیون فاز 2 صندوق رفاه دانشجویان در قسمت الصاق سند تحصیلات ( تصویر فیش واریزی می­بایست بدون خط خوردگی و خوانا و با حجم کمتر از 100 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد.)

 

تبصره 2 : بدليل هزينه­زا بودن تهيه تعهدنامه محضري، لطفاً آن دسته از دانشجوياني كه با تشخيص مركز محل تحصيل، پرداخت وام عتبات عالیات به آنان قطعي مي­گردد مبادرت به تهيه تعهدنامه محضري بنمايند.

 

 

نحوه پرداخت وام عتبات عالیات:

وجوه مبالغ وام عتبات عالیات از طريق صندوق رفاه دانشجويان به حساب واحد استاني واريز خواهد شد، واحد استاني وجوه مذكور را به همراه ليست اسامي به حساب مراكز آموزشي واريز نموده و مركز آموزش نيز مبلغ وام عتبات عالیات را طي يك فقره چك به نام دانشجوي مورد نظر صادر و در اختيار وي قرار خواهد داد. لذا دريافت رسيد و ارسال رسيد دانشجويان از سوي مراكز آموزشي به واحدهاي استاني الزامي مي­باشد.

 

شرايط بازپرداخت وام عتبات عالیات:

همانند شرايط بازپرداخت وام شهريه تحصيلي بوده، مضافاً اينكه وام عتبات عالیات بدون كارمزد مي­باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قوانين و مقررات پرداخت وام بنیاد علوی:

 

شرايط عمومي وام گيرندگان:

1-     دارا بودن صلاحیت اخلاقی، رعایت شئون دانشجویی و دارا بودن اولویت نیاز مالی

2-     بالا بودن ضریب محرومیت محل سکونت.

3-     دانشجویان مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته

4-     داشتن معدل 14 در مقاطع مذکور

 

تبصره 1: وام تحصیلی بنیاد علوی به دانشجویان مقاطع کاردانی تعلق نمی­گیرد.

 

مبالغ وام تحصیلی بنیاد علوی:

1ـ مبلغ وام تحصیلی بنیاد علوی برای دانشجویان مجرد در هر نیمسال 000/000/6 ریال و برای چهار نیمسال حداکثر 000/000/24 ریال می­باشد.

2ـ مبلغ وام تحصیلی بنیاد علوی برای دانشجویان متاهل هر نیمسال 000/000/8 ریال و برای چهار نیمسال حداکثر 000/000/32 ریال می­باشد.

 

مدارک لازم جهت پرداخت وام تحصیلی بنیاد علوی:

1-   نامه کسر از حقوق کارکنان رسمی یا پیمانی یا قراردادی دستگاههای دولتی (عنوان نامه کسر از حقوق ضامن خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شود).

تبصره 2: مبلغ مورد اشاره در نامه کسر از حقوق برای ضمانت وام بنیاد علوی، به ازای هر نیمسال مورد تقاضای 000/000/6 ریال برای دانشجویان مجرد و برای دانشجویان متاهل 000/000/8 ریال است. به طور مثال چنانچه دانشجوی مجرد متقاضی 3 نیمسال وام بنیاد علوی باشد؛ مبلغ درج شده در نامه کسر از حقوق ضامن وی        می­بایست 000/000/18 ریال باشد.  

2-   كپي شناسنامه ضامن و کارت ملی (پشت و رو).

3-   حكم كارگزيني ضامن (رسمی ـ پیمانی و قراردادی).

4-   تكميل برگ درخواست وام بنیاد علوی توسط دانشجو و تائید توسط مركز محل تحصيل دانشجو.

5-   ارایه مدارک همسر دانشجو برای دانشجویان متاهل: كپي شناسنامه همسر دانشجو، از كليه صفحات، يك برگ كپي از صفحات اول و دوم عقدنامه دانشجو.

تذکر : اعطای وام تنها پس از اخذ نامه کسر حقوق از ضامن دانشجو و اسکن آن در نرم افزار، مجاز می­باشد.

 

نحوه پرداخت وام تحصیلی بنیاد علوی:

پرداخت وام بنیاد علوی از سوي صندوق رفاه دانشجويان به حساب شخصي دانشجويان و بطور مستقيم صورت  مي­پذيرد؛ لذا دانشجو مي­بايست الزاماً در يكي از شعب بانك تجارت مبادرت به افتتاح حساب (عابر بانك تجارت) نمايند و شماره حساب خود را با توجه به مشخصات درخواستي ذيل به مركز محل تحصيل اعلام نمايند.

الف)- نام بانك، كد بانك و نام شعبه (جديدترين مشخصات بانك اعلام شود)

ب)- شماره حساب دانشجو (كه بايد بطور دقيق و خوانا در فرم درخواست وام بنیاد علوی درج شود)

 

تبصره 3: چنانچه دانشجو و همسر وي هر دو دانشجوي مراكز آموزش علمي كاربردي باشند به هر يك از آنها در صورت واجدالشرايط بودن، بطور جداگانه و از طريق مراكز آموزش محل تحصيل خود وام بنیاد علوی تعلق خواهد گرفت. لذا هر كدام از زوجين مي­بايست ضمن ارائه مدارک مذکور اقدام به افتتاح حساب جداگانه در يكي از شعب بانك تجارت نمايند.

 

تبصره 4: پرداخت وام به دانشجویان انتقالی و جابجایی با رعایت ضوابط بلامانع است، دانشجویان میهمان نیز باید از طریق مركز آموزش علمي كاربردي مبداء درخواست وام نماید.

 

تبصره 5: وام بنیاد علوی بدون كارمزد بانكي مي­باشد.

 

تبصره 6: دانشجویان بهره مند از وام شهریه نیز می­توانند از وام بنیاد علوی استفاده نمایند.

 

 

شرايط بازپرداخت وام بنیاد علوی:

بازپرداخت وام بنیاد علوی 6 ماه بعد از فراغت از تحصیل به صورت ( اقساط 20 ماهه) می­باشد.

تبصره 7: در خصوص بازپرداخت دانشجویانی که بلافاصله با رعایت بازه زمانی 9 ماهه به مقاطع بالاتر می­روند یا آن دسته از دانشجویانی که مشمول خدمت نظام وظیفه می­باشند؛ مطابق قوانین و مقررات وزارت علوم و صندوق رفاه عمل خواهد شد.

مراکز آموزشی می­بایست هرگونه تغییر در وضعیت دانشجو اعم از اخراجی، ترک تحصیل، انصرافی، انتقالی، میهمان و فراغت از تحصیل را با رعایت ضوابط پرداخت و در قالب فرم­های میزان بدهی در سیستم فاز 2 صندوق رفاه ثبت نماید.

لازم به ذکر است اگر دانشجو در سال­های متفاوت در یک مرکز آموزشی میهمان بود می تواند مقاطع میهمانی جداگانه ایجاد و اعلام گردد. چنانچه دانش آموخته در یک مقطع در چند مرکز آموزشی بوده باشد، بایستی قبل از صدور فرم میزان بدهی، پیگیری لازم در زمینه تکمیل پایان تحصیل آن مقطع توسط مرکز آموزشی صورت پذیرد.

اقلام اطلاعاتی در فرم مربوط به نامه کسر از حقوق/ آدرس پستی، تلفن و آدرس الکترونیکی در پرونده دانشجویان تکمیل، نامه کسر از حقوق و فرم میزان بدهی در سیستم فاز 2 صندوق رفاه اسکن گردد.

 

ورود کاربران

 

 ساعت کار اداري واحد آموزش

روزهای شنبه تا چهارشنبه 16:30-8:30

روزهای پنج شنبه 12:00-8:00

  

تماس با مرکز

آدرس ساختمان شماره1 : ميدان انقلاب- ابتدای خيابان آزادي -بعد از جمالزاده- خيابان والعصر -كوجه شهید بزمه-ساختمان شهید باکری- پلاک20

نشاني ساختمان شماره2 :منطقه 17 شهرداری-خیابان متین-نبش آل احمد-پلاک85- ساختمان شهرداری (نزدیکترین ایستگاه مترو:زمزم)

 شماره تلفن:66426827-66426858